2012. november 19., hétfő

A "Gyógybarlang"



Kisfiam, négy és fél éves, már egy hete beteg volt, amikor köhögése olyan intenzívvé vált, annyira erőltette, hogy nem tudott aludni, enni sem nagyon. Néha annyira köhögött, hogy elhányta magát.
Próbáltuk - az orvos javaslatára - olyan köhögéscsillapítókkal kezelni, melyek az ingert csökkentik. Főztem a gyógyteákat, de minden csak átmeneti megoldást hozott. A helyzet kínzott, tehetetlennek éreztem magam, így megpróbálkoztam egy rövid, egyszerű hipnózissal…
Kértem, hogy idézze fel egy nemrégiben tett sétánkat, amikor egy fákkal övezett úton jártunk és lehullott, színes faleveleket gyűjtöttünk. Kérdeztem, hogy emlékszik-e milyen színűek voltak a levelek? – Piros, sárga, bordó… Milyen volt az út?
Kértem, hogy nyugodjon meg és mondtam neki, hogy abbahagyhatja a köhögést. Megkértem, hogy csukja be a szemét – ebben a kezemmel segítettem is – és képzelje el, hogy egy a sétánkhoz hasonló úton megyünk, kéz a kézben, a gyógybarlang felé. Kérdeztem, milyennek látja az utat, a lehullott leveleket, a színeket… Természetesen a korábbi élmény alapján minden nagyon hasonló volt, kivéve, hogy kéknek látta az utat. 
Kérdeztem, hogy ahogy így sétálunk, látja-e már a barlang bejáratát? Milyen messze van? – Már látom, nincs messze. - Biztonságos helynek tűnik? Olyannak ahová szívesen bemennél? – Igen, menjünk! Beléptünk. Közben bekapcsolva maradt a hideg párásító és hallatszott, hogy bugyog, ezért kérdeztem, hogy hallja-e a víz hangját és felhívtam figyelmét, hogy ez is – mint itt minden – mennyire megnyugtató. Kértem, hogy képzeljen el két ágyikót, ahová lefekhetünk, mert pihennünk kell a séta után. Mondtam neki, hogy lélegezzen mélyeket és figyelje, hogy milyen kellemes és friss itt a levegő. Érezze, hogy ez a friss levegő átjárja, megnyugtatja, gyógyítja és dédelgeti. Kértem, hogy figyelje meg, hogy minden lélegzetvétellel egyre nyugodtabb és álmosabb lesz és lassan talán el is alszik. Ő bólintott és tudtam, hogy nemsokára aludni fog. Elmondtam ,hogy nyugodtan és mélyen alszik majd és amikor felébred egészségesnek, vidámnak érzi magát...

Ezt az indukciót megismételtem éjjel, amikor felébredt a köhögésre és a délutáni lefekvéskor is. Minden alkalommal bevált, megnyugtatta és segített elaludni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése